המאבק הליטאי ביהב יוצא לדרך: "מפלה את נתיבות משה"

    השבוע החליט ועד הורי תלמידי ביה"ס נתיבות משה לצאת למחאה נגד עיריית חיפה. בוועד אמרו כי במצב הנוכחי אין בכוונתם לפתוח את שנת הלימודים הבאה בבית הספר
    ארי וידר 16 Comment on המאבק הליטאי ביהב יוצא לדרך: "מפלה את נתיבות משה"

    בבית הספר נתיבות משה בקרית שמואל המשתייך לחינוך העצמאי לומדים קרוב ל-400 תלמידים, לדברי ההורים, בתנאים שאינם מתאימים למוסד חינוכי • עיריית חיפה: פועלים על פי ערכי השוויון ולא מטפלים במבנים של החינוך החרדי

    השבוע החליט ועד הורי תלמידי ביה"ס נתיבות משה לצאת למחאה נגד עיריית חיפה. בוועד אמרו כי במצב הנוכחי אין בכוונתם לפתוח את שנת הלימודים הבאה בבית הספר
    11:57
    01.05.24
    רחל פסטג No Comments on מנחת ההורים מדריכה: כיצד ומתי נכון להעניש ילדים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הליטאים הבטיחו מאבק ביונה יהב, ונדמה שהוא רק בראשיתו. בימים הקרובים צפויים להפגין הורים חרדים מקרית שמואל מול רחבת עיריית חיפה במחאה על כך שהעירייה, לדבריהם, "מזניחה" אותם.

    בבית הספר נתיבות משה בקרית שמואל המשתייך לחינוך העצמאי לומדים קרוב ל-400 תלמידים, לדברי ההורים, בתנאים שאינם מתאימים למוסד חינוכי.

    לדברי ההורים אין בבית הספר חצר ראויה והתלמידים והתלמידות חולקים בשעות נפרדות את השימוש בחצר הקטנה. מפאת אי התאמת והכלת החצר את התלמידים משתמשים התלמידים במסדרונות הצרים והצפופים כמגרש משחקים. בית הספר, כך טוענים ההורים, היה מיועד בכלל עבור חניון תת קרקעי, ועל כן התנאים בו קשים ביותר. והתיאורים הבעייתים רק נמשכים.

    כבר לפני 3 שנים פנה ח"כ משה גפני לראש עיריית חיפה יונה יהב, בבקשה לשכן את בית הספר במבנה ראוי, אולם דבר לא השתנה.

    אחד ההורים ששוחח עם אתר 'קול חי' אומר בכאב "בשבוע בו התבשרו תושבי חיפה על השקעת 5 מליון ש"ח עבור "חידוש הדשא במגרש העירוני", מתברר שישנם מקומות בהם עיריית חיפה לא מוכנה להשקיע ולו רק מעט רצון טוב. ולא עבור דשא, אלא עבור ילדים צעירים שכל 'חטאם' מסתכם בכך שבחרו דרך חינוך שונה מהשקפתו של ראש העיר".

     השבוע החליט ועד הורי תלמידי ביה"ס נתיבות משה לצאת למחאה נגד עיריית חיפה. בוועד אמרו כי במצב הנוכחי אין בכוונתם לפתוח את שנת הלימודים הבאה בבית הספר.

    לדברי גורמים המעורים בפרטים הם מציינים כי באזור ישנם לכאורה עודפי מבנים בבעלות העירייה שאינם משמשים לדבר. אך למרות זאת, מסרב ראש העיר לתת פתרון לבית הספר.

    מעיריית חיפה נמסר:

    עמותת "נתיבות משה" הינה עמותה עצמאית של הציבור החרדי וכעמותות רבות אחרות היא פועלת במסגרת החינוך המוכר שאינו רשמי.

    עיריית חיפה פועלת על פי ערכי השוויון והיא אינה מטפלת במבנים של החינוך החרדי כפי שהיא אינה מטפלת במבניים של בית הספר הריאלי, ליאו-בק, או בתי הספר של הכנסייה.

    למותר לציין כי חלק גדול מתלמידי בית הספר כלל אינם תושבי העיר ודרישתה של העמותה מהנהלת העיר להשתמש במשאבי תושבי חיפה בכדי לתת להם מענה הינה תמוהה. החלטת ההורים להשבית את הלימודים הינה על אחריותם וללא כל קשר לזרם החינוך היא פוגעת אך ורק בילדים. נשמח להיפגש עם הורי התלמידים החיפאים בכל עת ובמידה ויבקשו לשלב את ילדיהם בבתי הספר של החינוך הממלכתי נפעל להוציא זאת אל הפועל.



    16 תגובות

    מיין תגובות
    1. 16

      ראש עיריית חיפה יונה יהב, דיקטטור. אין זה פלא שיהב זוכה לתמיכתם המוחלטת של ערביי חיפה.
      יהב, מנהל את העיר עפ"י שיקולים אישיים בלבד, מה שמעניין אותו א, ראשות העיר (זה הסיבה שהמגזר הערבי מקבל יותר הם לשון המאזניים.)
      ב, חיפה חילונית.

    2. 15

      טעות בכתבה: הבית הספר המדובר אינו מצולם בתמונה . והלוואי שככה בית הספר נתיבות משה יראה . לצערינו תושבי קרית שמואל אינם נחשבים בעיני ראש עירית חיפה אנחנו משלמים ארנונה בזה אנחנו נחשבים כתושבים תחת שיפוטה של עיריית חיפה כן מר יונה יהב. וחבל מאוד.

    3. 14

      הלוואי והמבנה המצולם היה של "נתיבות משה"…… זה ארמון!! לעומת הכין שהם נמצאים…. זוועה!! לא להאמין שבשנת 2016 לומדים בתנאים מחפירים ומסוכנים שכאלו….

    4. 13

      זו בכלל לא תמונה של בית הספר?!
      וחוץ מזה רק עריית חיפה יכולה לתת תשובה כ"כ גרועה וחסרת אחריות שחלק גדול מהתלמידים אינם תושבי חיפה! -שיעשו שיעורי בית בעריה ויראו שזה מיעוט והרוב המוחלט אלו משפחות תושבי חיפה. ואת הפתרונות "היצירתיים" שלהם שישמרו לילדיהם הם.

    5. 11

      חבל שאין תמונות של המבנה בית הספר כדי לראות איזה תת תנאים נמצאים הילדים. לצערי יונה יהב לא מחבב חרדים וזה בלשון המעטה.. צריך הרבה תפילות שהמצב ישתנה

    6. 10

      "מר" יונה יהב ….
      אל תצרף אותי אליך בשום צורה .
      "אדם" שמעדיף כלבים וערבים על ילדים מתוקים ותמימים…
      "אדם" שהמאבק שלו מול
      י ל ד י ם.

    7. 9

      הייתי מצפה מכתב בקול חי להיות יותר מדויק ובכך להיות לנו לעזר.. נתונים אינם מדויקים.. ותמונת בית ספר שהלוואי עלינו…
      ״חצר קטנה״- אין חצר כלל.. יש מסדרונות וגג שמהווה סכנה..
      קראוונים במקום כיתות.. ונתונים רבים שמסכנים את הילדים.. שלא לדבר על יציאות לפעילות באולם במרחק של כמה רחובות… מרחק הליכה רגלית.. אין עוד מציאות כזו בארץ.. מצב עגום ומחפיר..
      בושה לראש עיר שמתעלם מציבור שלם!!!!
      ודרך אגב הבית ספר שייך לחינוך העצמאי.. ואינו קשור כלל לעמותה..
      אני בהלם מכמות הפרטים הלא מדויקת!!!

    8. 8

      איזו בדיחה אדון יונה יהב!!!! תמשיך לדבוק בדרך המעוותת שלך… גדולים ממך שהיו נגד הדתיים וחרדים קבלו את שמגיע להם והכל מאיתו יתברך… נמשיך להתפלל על מבנה ראוי לבית הספר וה' יהיה בעזרנו….

    9. 7

      שקר וכזב ,
      מה שייך ביה"ס המפואר בתמונה לכתבה, למה שלא תפרסמו את האמת????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!
      הילדים לומדים בחורבות!! כן , בחרנו חינוך יהודי לילדנו, סליחה באמת,
      מר יהב, כמו שלא שמת את ילדך במגזר הערבי /בכנסייה/בחרדי, כך אנו לא נשים את ילדנו בממ"ד. חופש הבחירה, דמוקרטיה????
      אנו משלמי מיסים בדיוק כמו כולם,!עוד תיקון – הרב המחולט בביה"ס הם תושבי קרית שמואל. !! תעשו בדיקה.

    10. 6

      הטענה כלפי יונה יהב כתובה בצורה כל כך תמימה ועדינה…
      כי המצב בשטח הוא הרבה יותר חמור מאיך שזה מוצג בכתבה
      התעללות במורים וילדים – זה לא מליצה, זו אמת לאמיתה!!!!!
      והמבנה – למה לא הציגו את המבנה האמיתי?? לא הבנתי??

      אין מילים שיכולות לתאר את האמת…
      עוכר ישראל, יונה יהב!!

    11. 5

      מי שעשה את הכתבה חבל שלא עשה זאת ביתר שימת לב ןבכך היה מוציא את האמת הכואבת לאור המבנה שבתמונה אפילו בחלומות הכי וורודים לא העזנו לחלום שיהיה לנו מבנה כזה ואם היה בטח לא ההינו מתלוננים כי החינוך והערכים הם מעל לכל

    12. 3

      חבל שרדיו חרדי מעוות את המציאות, המאבק הוא של ההורים בלבד, ללא שום קשר לעולם הליטאי, מישהו מנסה לגזור קופון על הגב שלנו, ואגב תמונת ביס גור שמוצגת בכתבה, מבנה מאוד מפואר, השטח שלנו נתיבות.משה המדובר, הוא 850 מ"ר ונדחסים בו
      420 תלמידים
      100 ילדי גן בקומת המרתף
      ו100 אברכים ובעלי בתים בביהכנ
      הזוי, את האמת הזו הייתם צריכים לכתוב.

    13. 2

      כתבה שיקרית עם תמונה שיקרית , רדיו קול חי נתתם יד לעוול נוראי שנעשה תלמידים ולתושבים בקרית שמואל והסביבה שבחרו בחינוך החרדי. בושה!!

    14. 1

      לולי:אני הייתי מציעה לצלם בית מלון 5כוכבים ולולמר שזה הבית ספר דעו שהתלמידים הלומדים שם לומדים בתנאים לא של בני אדם ללמוד במרתפים זה זוועתי